Jakie znaczenie mają kolory we współczesnym marketingu

Jakie znaczenie mają kolory we współczesnym marketingu

Długoletnie badania naukowe w pełni potwierdzają, że zdecydowana większość klientów przy dokonywanych wyborach w dużej mierze bierze pod uwagę kolory. Niekiedy mogą oni sobie nawet nie zdawać z tego sprawy, ponieważ dzieje się to w podświadomej warstwie, ale faktycznie tak jest. Z takich też powodów biorąc się za tworzenie jakieś nowej czy też próbę wypromowania już istniejącej trzeba mieć świadomość tego, jak to ma duże znaczenie.

Dobrze dobrane barwy naprawdę mogą zachęcać do kupna czy też przywoływać skojarzenia o pozytywnym znaczeniu. Lecz sytuacja może też być dokładnie odwrotna, jeżeli ktoś z kolorami nie trafi, to liczyć się trzeba z tym, że spora grupa potencjalnych klientów właśnie z tego powodu nie zwróci uwagi na dany produkt. Tak wiec nie można tak po prostu sobie wybrać kilka barw i wykorzystać je przy tworzeniu kampanii marketingowej, a trzeba nad wszystkim się zastanowić i znaleźć najlepsze rozwiązanie.

Zwłaszcza że wybrana kolorystyka dotyczy nie tylko samego logo firmy, lecz również opakowań czy wizualnego wyglądu placówek. Co będzie oznaczało, że klienci często się z nią będą stykać, i podejmować takie a nie inne decyzje zakupowe. Niejednokrotnie jest to powiązane z emocjami – jeśli ktoś będzie miał pozytywne skojarzenia z danym kolorem, to dużo będzie on bardziej skłonny do skorzystania z oferty konkretnej firmy. Wiadomo od dawna, że pewne kolory mają określone znaczenie, i stanowią niejako kanon w wybranych branżach.

Kolor niebieski to zaufanie i profesjonalizm, lecz również i stabilność, dlatego bardzo chętnie po niego sięgają branże technologiczne, ubezpieczeniowe czy bankowe. Czerwień symbolizuje siłę i energię, ale jednocześnie zagrożenie, tak więc należy ją naprawdę wyważenie i umiejętnie stosować. Po żółte kolory bardzo chętnie sięgają firmy turystyczne, natomiast zieleń wykorzystywana bywa przez firmy z branży medycznej, finansowej, ale też i takie, które planują podkreślić swoje ekologiczne podejście do prowadzenia biznesu. Tak więc planują marketingowe działania należy zastanowić się dobrze, czy musztarda kolor sprawdzi się w projekcie, czy jednak lepiej znaleźć inne rozwiązanie.

+Tekst Sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Podobne publikacje

Z jakich elementów składają się typowe systemy podwieszane

Jeżeli ktoś będzie szukał wygodnej, ciekawej alternatywy dla typowych drzwi, kotar czy zasłon, to może pomyśleć o ich przesuwanych wersjach. Cieszą…
Zasady współpracowania z marką Avon

Zasady współpracowania z marką Avon

Zbudowany w nieskomplikowany sposób formularz zgłoszenia dla kobiet, które chciałyby zostać konsultantkami firmy Avon udostępniony jest na stronie internetowej i za…
Firma Pneumar: spora baza sprężarek oraz sprzętów działających dzięki dostarczanemu do ich wnętrz strumieniowi powietrza

Firma Pneumar: spora baza sprężarek oraz sprzętów działających dzięki…

Marka Pneumar proponuje imponującą bazę kompresorów a także przyrządów pneumatycznych. Sklep działa od wielu lat, wobec czego w tym czasie były…

Dodaj komentarz